מהם תכשיטי אבן חן?

אבני חן הן מינרלים שנוצרו בקרום כדור הארץ. בשנת 1947 הקימה האגודה הבינלאומית למינרלוגיה הגדרה רשמית למונח אבן חן. אבן החן היא חתיכה קטנה של מינרל, אשר משקף אור, כך שהוא יכול לשמש חתיכת דקורטיביים.

אבן החן היא חתיכה קטנה של מינרל, אשר משקף אור, כך שהוא יכול לשמש חתיכת דקורטיביים.

אבן חן היא כל מינרל או קריסטל שנחתך ומלוטש לשימוש כקישוט (תכשיטים). המילה " פנינה "נובעת משם העצם הלטיני" גמה", שפירושו" פנינה", הנובע מיוונית 'גמה' (ברבים: 'גמה').

מתי הקימו את המילה הרשמית אבן חן?

בשנת 1947 הקימה האגודה הבינלאומית למינרלוגיה הגדרה רשמית למונח אבן חן. אבן חן היא מינרל שנחתך ומלוטש, כאשר כל המאפיינים הפנימיים הנראים לעין טופלו או הוסרו. האימא מגדירה גם אבן יקרה למחצה כמינרל שלא נכלל לעיל שעשוי להיות בעל ערך אך אינו נדיר מספיק כדי להיחשב יקר.

אבנים יקרות למחצה משמשות בדרך כלל בתכשיטים מכיוון שהן פחות יקרות מאבנים יקרות ועדיין יש להן צבעים או דוגמאות אטרקטיביות. דוגמאות לאבני חן יקרות למחצה כוללות ענבר, אמטיסט ואופל; סוגים מסוימים של אלמוגים (כגון אלמוגים אדומים); טורקיז; לאפיס לזולי (אבן כחולה); ירקן ירקן; כמה סוגים של גביש קוורץ כולל קוורץ ורדים וגבישי קוורץ שקופים המשמשים לייצור כדורי קריסטל; נופך (אדום) או פרידוט (ירוק).

ממה עשויים אבני חן?

אבני חן הן מינרלים שנוצרו בקרום כדור הארץ. מינרלים עשויים אלמנטים, אשר ניתן למצוא בטבע, כגון נחושת וזהב. האלמנטים משולבים יחד ליצירת מינרל כאשר הם מחוממים בלחץ במשך מיליוני שנים. תהליך זה נקרא מטמורפיזם וזה קורה עמוק בתוך קרום כדור הארץ שבו אין אור שמש או לחץ אוויר בכלל!

אבני חן יכולות להיווצר גם על ידי פעילות געשית; זה ידוע בשם התפרצויות געשיות מכיוון שלבה יוצאת מהרי געש כשהם מתפרצים (או מתפוצצים). כאשר לבה מתקררת במהירות לאחר התפרצות, זה יוצר גבישים שנראים כמו אבני חן אבל הם לא ממש בסדר עדיין-גבישים אלה צריכים יותר זמן לגדול לפני שהם הופכים אבני חן אמיתי!

אבן חן היא חתיכת מינרל, אשר משקף אור, כך שהוא יכול לשמש חתיכת דקורטיביים. אבני חן הן מינרלים שנוצרו בקרום כדור הארץ. ישנם סוגים רבים של אבני חן, כולל גבישי סלע (העשויים מקוורץ), תחמוצות מתכת (כגון כסף גופרתי), סיליקטים מזוגגים (כמו אופל) ואפילו פולימרים מפלסטיק. אבני חן ניתן לחתוך ומלוטש כדי להפוך אותם מבריק. הם יכולים גם להיות מוגדר לתוך חתיכות תכשיטים כגון טבעות או שרשראות.

אבני חן הם לא רק חתיכות יפות של תכשיטים, אבל יש גם יתרונות רבים שיכולים לעזור לנו בחיי היומיום שלנו. ידוע שהם טובים לבריאות, לכן בהחלט כדאי לשקול ללבוש אותם לעתים קרובות יותר!

פרטים נוספים בלינק המצורף: berkowitz-jewelry